20 lutego 2015

Kurczak w prosciutto.


Szybki i pyszny pomysł na obiad. Delikatny, czosnkowy makaron świetnie dopełnia smak kieszonki z kurczaka. W oryginalnym przepisie (który znalazłam w ulotce z Biedronki! sic!), nadzieniem kurczaka był rozmaryn. Jako, że nie mogłam go znaleźć, zastąpiłam go bazylią, która sprawdziła się idealnie. Kurczaka piec najlepiej pod przykryciem - nie wyschnie na wiór. Mieszanka sałat z dodatkiem oliwy z oliwek lub odrobiną oleju nada całemu daniu lekkości.




Składniki:
  • 4 małe piersi z kurczaka (~600g)
  • pęczek świeżej bazylii/ rozmarynu
  • 4 plastry szynki szwardzwaldzkiej / prosciutto
  • sok z połowy cytryny
  • pieprz, sól
  • szczypta chili (opcjonalnie)
  • 400g makaronu typu wstążki
  • 60g parmezanu lub innego twardego, wyrazistego sera
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 żółtka
  • 100ml śmietany 30%
Przygotowanie:
  1.  Pierś kurczaka naciąć tak, aby powstała kieszonka. Przyprawić dokładnie kurczaka pieprzem i solą (ja dodałam też szczyptę chili). Do kieszonki włożyć gałązkę bazylii. Pierś owinąć plastrem szynki i skropić sokiem z cytryny.
  2. Podsmażyć mięso na średnim ogniu przez około 2min z każdej strony. Piec 20-25min pod przykryciem w temp. 160⁰C.
  3. Makaron ugotować al dente. 
  4. Wymieszać czosnek (starty), żółtka, śmietankę i starty drobno ser. Doprawić solą i pieprzem.
  5. Wlać sos do gorącego makaronu - zrobi się bardzo kremowy.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Mam takie pytanie :) gdzie zakupiłaś szynkę? w Biedronce? bo ostatnio rozglądałam się w biedronce i niestety nie było już :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Lidlu, tam zawsze jest "na stanie" :) i to kilka rodzajów.

      Usuń