28 lipca 2016

Truskawkowo-cytrynowy sernik na zimno

Za oknem upał. Nie mam nawet ochoty podchodzić do piekarnika i dodatkowo "podgrzewać atmosfery" w mieszkaniu. Mogłabym tylko pić zimną lemoniadę, mocząc nogi w basenie...
A gdyby tak zimną lemoniadę połączyć z musem truskawkowym i sernikiem? Toż to świetne trio! Niesamowicie orzeźwiające, lekkie i przede wszystkim przepyszne!
Kwaśno-słodka sernikowa pianka przypomina konsystencją ptasie mleczko. Błogo rozpływa się w ustach. Nie za słodkie, żeby czuć było sernikową bazę. Nie za kwaśne, żeby nawiązywało tylko do letniej lemoniady, a nie kwasiło miny łasuchów. Spód to pokruszone ciastka pełnoziarniste wymieszane z masłem.
To ciasto jest tak dobre, że nawet brak sprzętu nie powstrzymał mnie od podzielenia się przepisem i obfotografowania sernika aparatem z telefonu.
A! Kolejną zaletą jest czas przygotowania  i brak pieczenia. Wymieszanie wszystkich składników trwa zaledwie chwilkę. Najgorsze jest czekanie, aż masa stężeje w lodówce...
Jednak obiecuję, że cierpliwi zostaną wynagrodzeni ;)



Składniki:

• 250g ciastek wieloziarnistych
• kostka masła (200g)
•  3/4 - 1 szklanka cukru
• 450g truskawek (ja użyłam mrożonych)
• 1 cytryna (wyciśnięty sok + starta skórka)
• 1 opakowanie żelatyny deserowej
• 1kg sera sernikowego
• 200g śmietany 30% (ubitej)
• łyżeczka esencji waniliowej

Przygotowanie:

1. Formę do tarty wysmarować tłuszczem ( ja użyłam formy o średnicy 30 cm, na koniec zostało mi trochę masy, którą wylałam do szklanek z dnem, wyłożonym pokruszonymi ciastkami).
2. Roztopić masło. Pokruszyć ciastka (ja pokruszyłam je w blenderze). Wymieszać oba składniki. Wyłożyć dno i boki formy. Włożyć do lodówki na czas przygotowywania masy.
3. Zmiksować truskawki z sokiem z cytryny (można przetrzeć mus przez sitko, jednak po solidnym zblendowaniu nie jest to konieczne). Zagotować mus. Do gorącego przecieru z truskawek dodać opakowanie żelatyny i dokładnie wymieszać.
(Ja dodałam jeszcze łyżkę żelatyny rozpuszczonej w gorącej wodzie - w upał wolałam mieć pewność, że masa będzie sztywna po chłodzeniu w lodówce.)
4. Serek zmiksować z cukrem oraz ekstraktem. Kiedy masa będzie gładka, dodać bitą śmietanę oraz ostudzony przecier truskawkowy, a także startą skórkę z cytryny. Całość dokładnie wymieszać, wylać na spód i włożyć do lodówki na minimum 3h (najlepiej całą noc - ale kto by tyle wytrzymał!?).

Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz